ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgelendirmesi
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgelendirmesi
ISO 9000 kalite yönetim sistemleri standartları ailesi, kuruluşların ilgili yasal ve düzenleyici gereklilikleri karşılarken müşterilerin ve diğer paydaşların ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. ISO 9000, standartlar ailesinin dayandığı sekiz yönetim ilkesi de dahil olmak üzere kalite yönetim sistemlerinin temellerini ele alır.
ISO 9000 kalite yönetim sistemleri standartları ailesi, kuruluşların ilgili yasal ve düzenleyici gereklilikleri karşılarken müşterilerin ve diğer paydaşların ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. ISO 9000, standartlar ailesinin dayandığı sekiz yönetim ilkesi de dahil olmak üzere kalite yönetim sistemlerinin temellerini ele alır.
ISO 9000 ailesi ve ilgili tüm Kalite Yönetim Sistemleri (KYS’ler), hizmet sunumu, üretim hatları, yönetim vb. gibi bir kuruluşun genel performansı ile ilgili hedeflere ulaşmak için sürekli bir iyileştirme sürecine odaklanır.
ISO 9001’in yanı sıra ilgili tüm KYS ilke ve gerekliliklerini uygulayan bir şirketin organizasyon süreci, bir planla – yap – kontrol et – harekete geç yaklaşımını (Planla-Yap-Kontrol Et-Harekete Geç, PUKÖ) takip eder:
PUKÖ çemberinin 4 aşaması:
-
Plan: Uygulanan yönetim sisteminin genel sorumluluğu üst yönetime verilmelidir. Bir kalite sorumlusu ve bir kalite ekibi atanmalıdır. Ayrıca, kuruluş kalite politikasını, yönetim politikasının niyetlerini ve yönünü ve kalite taahhüdünü açıklayan yazılı bir beyanda formüle etmelidir. Kalite politikası kuruluş içinde duyurulmalıdır. Kalite ekibi, yönetim ve çalışanlar arasındaki bağlantıyı sağlar. Bu aşamada, kuruluş önemli süreçleri tanımlamalı ve müşteri memnuniyetinin artırılması ve faaliyet performansının sürekli iyileştirilmesi için fırsatları önceliklendirmelidir.
-
Yap: Belirlenen hedefler ve süreçler artık tanıtılır ve uygulanır. Kaynaklar hazır hale getirilir ve sorumluluklar belirlenir. Çalışanların ve diğer katılımcıların kalite yönetimi sorumluluklarının farkında olduklarından ve bunları yerine getirebileceklerinden emin olunur. Kalite yönetim sisteminin hayata geçirilmesi başlar.
-
Kontrol Edin: Bir kalite yönetim sistemi, yasal düzenlemelere uyum ve değerlendirme için bir süreç gerektirir. İç denetimler, yönetim sisteminin düzgün çalıştığını ve planlanan sonuçları ürettiğini doğrulamaya yardımcı olabilir. Süreçler, yasal, ürün ve hizmet spesifikasyonları veya diğer gereklilikler (müşteri gereklilikleri, iç politikalar) ve kuruluşun kalite yönetiminin hedefleri açısından izlenir. Sonuçlar belgelenir ve üst yönetime raporlanır.
-
Harekete Geçin: Üst yönetim, iç denetim raporlarına dayanarak yazılı bir değerlendirme özeti hazırlar. Bu doküman yönetimin gözden geçirmesi olarak adlandırılır. Sonuçlar performans düzeylerine göre değerlendirilir. Gerekirse düzeltici veya önleyici faaliyetler başlatılabilir. Operasyonlarla ilgili süreçler optimize edilir ve yeni stratejik hedefler türetilir ve belirlenir.
Swiss Approval International, revize edilmiş yeni ISO 9001:2015 standardı tarafından belirlenen ilke ve kuralları doğruluk ve bağımsızlıkla sağlayarak, kuruluşlara uluslararası pazar için uygun pasaportu veren akredite bir sertifikasyonu garanti eder.